zondag 15 juli 2012

Brocante dans la France...

BROCANTE~BROCANTE~BROCANTE
Zoals jullie vast weten verheugde ik mij ontzettend op de brocantemarktjes en vide greniers(vert.zolder markt) op vakantie. Het schijnt dat vandaag een mega grote markt is in de plaats waar wij zaten, ja helaas zaten want ik zit dus hier en de markt is dus daar.

Maar goed er waren genoeg marktjes te bezoeken die-zo bleek na de eerste keer- helemaal afgelegen ergens in zo'n dorp lagen. Er waren dan na een bochtige autorit maar een paar kraampjes te bewonderen.
Dan kon beter....wij dus zoeken naar markten in grotere plaatsen en dat was meer een succes.
Er was o.a. een markt in Castelnaud, een prachtig plaatsje gelegen aan het water met op de top een kasteel. Wauw wat een plek voor een markt!!

Ik heb maar weinig gekocht (helaas) want de fransen zijn niet voor de poes, ze vroegen al 10 euro voor een bord die doormidden was en daarna weer gelijmd.
Ik houd wel van oud maar kapot, tja...niet zo mijn ding
Ik heb evengoed erg genoten van de hele ambiance en het gesnuffel op de marktjes.
Oude stoffen-servies-kant-meubels-crèpes met nutella mmmm-rivier-zon-genieten
Om er speciaal heen te gaan om je slag te slaan?? pas bonne!!
(linkse 2 foto's van pinterest)
De middelste foto is een heel leuk brocante winkeltje in Cadouin.
Het plaatsje waar we (zie hieronder) in een frans- boeren stijl -brasserie chocomel hebben gedronken.
De fransen schenken volgens mij puur gemolten chocolade en dan maar afvragen waarom je zoveel aankomt op vakanties?

vol verwachting klopt mijn hart..

Geen opmerkingen: