dinsdag 15 mei 2012

Enjoy everyday life....

Gisteren...Maandag heb ik zo'n heerlijke dag gehad.
Ik had vrij van mijn werk en was al lekker vroeg wakker.
Natuurlijk was het heerlijk weer, anders dan deze druilerige dinsdag :)
Ik had er al een aantal dagen van te voren bewust voor
gekozen deze dag eens helemaal vrij te houden,
geen afspraken, geen dingen die ik MOET..

Naturlijk heb ik allereerst alles aan de kant gedaan in huis,
ik kan niet genieten als het een zooitje is!
En daarna ben ik heerlijk op de bank buiten in de zon gaan lezen...
Vogeltjes op de achtergrond, toppie!

Wat ik las vond ik wel even de moeite waard met jullie te delen.
Het komt uit een boek van Joyce Meyer en heet: Het geheim van echt gelukkig zijn.
Nu hoor ik je al denken "ach, het arme kind is doodongelukkig" nope maar de hoofdstukken die worden beschreven lijken wel speciaal voor mij haha
Denk aan o.a.: Maak de juiste keuze, laat het los, wees creatief, ga eens even zitten, word wijs!
jaja het laatste dat kan ik nog wel veel gebruiken :)




Quotes:
"Als we echt willen genieten van elke dag, moeten we leren om het allerdaagse te omarmen; om blij te zijn met kleine dingen, kleine zegeningen te waarderen en om genoegen te scheppen in omstandigheden en situaties die andere mensen misschien over het hoofd zouden zien."

"Het ware leven wordt niet gevonden in het bereiken van een bestemming, maar in de reis zelf"

"Kies er vandaag voor om jouw geluk niet af te laten hangen van belangrijke gebeurtenissen. sterker nog: kies er voor om vandaag iets te doen waardoor je gelukkiger zult zijn in je allerdaagse leven."

Nu genoot ik al van het heerlijke zonnetje buiten, koppie thee, lezen en een beetje aan de plantjes plukken, maar besloot ik ook nog eens mijn fiets uit te proberen voor mijn plezier en niet om van A naar B te komen.
Al fietsend langs de plantenboer gereden in een ander dorp, een paard eten gegeven (de bedoeling was drie paarden eigenlijk, maar eentje was erg brutaal) een fazant de stuipen op het lijf gejaagd en nieuwe plekjes ondekt waar ik met de auto nooit langskom.

To do: 
Een sjiek kopje thee drinken op een gekke plek in mijn huis
Tja, het zit 'm toch in de kleine dingen
ik zal er wel een foto van maken

Enjoy :)


1 opmerking:

Chrissie en Heidi zei

Hihi, goed bezig! Klinkt heerlijk en je had er een mooie dag voor uitgekozen! Ik was vandaag vrij... Maar ach, vanmorgen wat zonnestralen meegepikt ;-)