maandag 14 mei 2012

MM....Makkelijke Maandag

 Geen inspiratie?
Volle buik van het weekend?
Leftovers in de koelkast?
Misschien kun je wat met mijn supersimpele
Makkelijke Maandag Burger



Ik heb heel vaak geen inspiratie als het gaat om koken...
Natuurlijk heb ik zo mijn vaste-altijd geslaagde-gerechtjes,
maar zelfs die worden op den duur een beetje saai.
Afwisseling is wel lekker toch?
Koken moet voor mij vooral:
1. makkelijk/snel zijn
2. gezond/slank
3. goedkoop
4. ja en als het even kan ook lekker natuurlijk

Dit gerechtje is geen koken te noemen;
Het is super easyzo gezond als je zelf wilt..
gemaakt met wat er in huis was
dus zeer goedkoop

komtie: 
Leftover brood/broodje
(voor mij volkoren)
Haal de korsten evt. van het brood

Besmeer het brood met een dressing op basis van yoghurt en kruiden
(je kunt er een theelepel of 2 mayo bij doen)
De kruiden die ik toevoeg verschillen wel eens,
dit zit er meestal wel in:
knoflookpoeder, paprikapoeder,bieslook,peper,zout
kneepje citroensap

Zoek alles in je koelkast wat erbij kan:
sla,komkommer,tomaat,paprika,kaas,ananas....alles wat gezond is
en snijden maar...

Bak je groentenburger (foto 2) of kipburger (foto 1)
tot hij lekker knapperig is en dan nu het leukste
STAPELEN

Heb je veel trek, stapel je lekker veel brood
met tussen elke snee een andere verrassing..
Je kunt je burger in tweeen delen voor nog meer stapelpret!
besmeer één snee met mosterd voor extra pit

Prik een stokje in je stapel om het
geen toren van Pisa te laten worden
Duw er een tomaatje op
et voila

SMAKELIJK 






Geen opmerkingen: